School - Reisverslag uit Lahti, Finland van Sharon Ven - WaarBenJij.nu School - Reisverslag uit Lahti, Finland van Sharon Ven - WaarBenJij.nu

School

Blijf op de hoogte en volg Sharon

15 September 2014 | Finland, Lahti

Moi!

Het is al weer even geleden dat ik geschreven heb. Dat komt omdat mijn school begonnen is en dus ook het alledaagse leven. Het is alleen nog een beetje afwachten hoe dit allemaal zal lopen. Tot nu toe is het nog erg makkelijk, alleen zijn sommige leraren niet heel duidelijk (dit ligt niet aan mij, want ook andere studenten hebben daar last van:)). Ik hoop dat we ook nieuwe stof krijgen, want veel heb ik al gehad.

Finnen werken veel in groepen, en dus ook wij hebben veel groepsopdrachten. Ik heb twee projecten lopen waarbij we geen examens hoeven te maken. Bij een project moeten we en product bedenken en een business plan maken. Ons product wordt een platform voor restaurants waar gasten kunnen reserveren en daarbij hun tafel kunnen kiezen. Daarnaast moet het platform meer mogelijkheden bieden.

Een ander vak dat ik heb is world cultures en deze leraar is heel grappig en spreekt goed Engels (hij is Irish). Dit gaat onder andere over religie, taal, en gewoontes. Heel interessant en hierdoor kijk je op een andere manier tegen culturen aan.

Ook ga ik leren over Business in Russia. Dit betekent dat we in november een week naar St. Petersburg gaan en alle lessen vooraf voorbereiding is op deze trip.

Dat was zo'n beetje school tot nu toe. Verder zullen er deze maanden verschillende verjaardagen van andere studenten zijn. Zo hebben we al de verjaardag van Jill (Duits meisje) gevierd. Ze was op woensdag jarig en op dinsdag avond hebben we een surprise party gegeven. Vond ze heel erg leuk. Deze donderdag is Katharina (ook Duits) jarig en willen we een surprise kookparty geven. Katharina, Vicky (Duits), Sam (Nieuw-Zeeland) en ik doen op donderdag om de beurt koken. Deze donderdag is het mijn beurt en willen we Katharina verrassen.

Gister (zondag) ben ik naar skijumpen weeste kijken. Het was leuk om dit te zien, maar met sneeuw is dat toch een stuk leuker. Ook was het een oefenwedstrijd, dus er waren maar weinig toeschouwers. Ik hoop skijump zo als Lahti daarom bekent staat, met sneeuw, ook mee te mogen maken. Maar de vraag is of hier sneeuw gaat vallen voordat ik terug ga naar Nederland. Vorige winter sneeuwde het pas in januari.

Nou dit was het weer voor vandaag. Spreek jullie als ik weer iets meegemaakt heb.

MoiMoi!


  • 15 September 2014 - 21:05

    Marleen:

    Hoi Sharon. Wat leuk dat we je via je blog kunnen volgen.
    Zeer mooi zoals je alles beschrijft. Geniet van deze speciale tijd die wel heel erg internationaal is, zowel met je mede studenten als je reisje naar St. Petersburg. En wie weet sneeuwt het dit jaar nog.
    Fijne tijd nog in Lahti.
    Groetjes Marleen

  • 16 September 2014 - 10:18

    Marrit:

    Hyvää huomenta!

    Klinkt allemaal goed Sharonnie!
    Veel plezier nog en.. op naar het noorderlicht ;)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 4985

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 December 2014

Exchange to Finland

Landen bezocht: