Reizen in Finland - Reisverslag uit Lahti, Finland van Sharon Ven - WaarBenJij.nu Reizen in Finland - Reisverslag uit Lahti, Finland van Sharon Ven - WaarBenJij.nu

Reizen in Finland

Blijf op de hoogte en volg Sharon

02 November 2014 | Finland, Lahti

HeeHee,

Zo mijn vakantie is weer voorbij. Het is een langere vakantie geworden dan gepland omdat Hugo onverwachts op zondag besloot om toch nog eventjes langer te blijven!:D

Om te beginnen zijn we het eerste weekend samen met ons pap en mam geweest. Ik heb ze Lahti laten zien, het meer en de haven, de skijump, ijshockey en een stukje van de mooie natuur. De volgende dag zijn we naar Helsinki geweest. Daar hebben we een bootje gepakt naar een heel mooi eiland met een militaire basis. Vervolgens hebben we nog een beetje rond gelopen in het centrum van Helsinki. Toen moesten ons pap en mam helaas al weer gaan.

De rest van de week heb ik met Hugo een auto gehuurd (je raad het nooit, maar het was een volkswagen polo:D, wat was ik blij dat ik weer even van mijn autotje kon genieten) en hebben we een beetje rond gereden. Vrijdag zijn we met drie meiden naar een dorpje Porvoo geweest, vlak bij Helsinki. Dit was een mooi dorpje met vooral mooie oude, houten winkels.

En toen besloot Hugo dus om langer te blijven. Helaas moesten we maandag onze auto inleveren, maar toen hebben we dinsdag weer een andere gehuurd en zijn we woensdag en donderdag een beetje weesten trekken richting Rusland. In het oosten van Finland hebben we een paar dorpjes bezocht, rond gereden in de mooie natuur en zijn we naar een heel mooi nationaal park geweest. Boven op de berg kon je over het mooie landschap met de meren van Finland kijken.

En toen zat het er echt op. Nu is iedereen weer naar huis en zit ik weer alleen op mijn kamertje. Maar niet getreurd want door de drukke laatste weken heb ik mijn vriendinnen weinig gezien, dus daar heb ik nu weer tijd voor.

Dus tot zo ver weer mijn verhaal.

Groetjes uit het koude Finland

Ps. Het weer is trouwens wel veel veranderd. We hebben al -4 overdag gehad en om half 5/5 uur is het donker. Winter is coming!


  • 03 November 2014 - 15:30

    Dick:

    Mooi verslag Sharon.
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin in Helsinki.
    Nog ff en we zien je weer.
    Gr. Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 4979

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 December 2014

Exchange to Finland

Landen bezocht: