First experience of Finland - Reisverslag uit Lahti, Finland van Sharon Ven - WaarBenJij.nu First experience of Finland - Reisverslag uit Lahti, Finland van Sharon Ven - WaarBenJij.nu

First experience of Finland

Blijf op de hoogte en volg Sharon

19 Augustus 2014 | Finland, Lahti

Hee, Here i am again,

Ja ja, mijn Engels wordt steeds beter. Ik ben nou al een aantal dagen in Lahti en het is echt awesome. Ik ben twee avonden gaan stappen in het centrum en het was erg leuk. Voor dat we gingen stappen, was er een roomparty bij een van de studenten in de flat. Zaterdag waren veel mensen gearriveerd, waarvan veel Zuid-Koreanen. Het was zo druk in de kleine flat. Er stonden wel 50 mensen in de keuken en op het balkon. Het was onmogelijk om iedereen die avond te leren kennen.

Zondag hebben we een hele mooie dag gehad aan the lake. Het was lekker zonnig en het water op redelijk temperatuur. Zo wij moesten een duik nemen. Iedereen zei dat het water lekker warm was, maar zodra ik er in sprong was ik van mening veranderd. Het was warmer dan ik dacht, Het is water is zelfs 20 graden, maar toch is het heel koud om te zwemmen.

Zondag avond wilden we met een aantal meiden gaan eten in een typisch fins restaurant, maar die bleek alleen smiddags open te zijn. Dus zijn we naar een goedkoop italiaans restaurant gegaan, waar de pasta heel lekker was. Na het eten zijn we terug gegaan naar the lake, waar alle anderen zaten.

Gister heb ik mijn eerste school dag gehad. Deze dag was heel saai en vermoeiend na zo'n leuk weekend met weinig slaap. Er werd alleen maar infomatie geven op school.

Vandaag heb ik mijn eerste les fins gehad. Dat begon met:

Huomenta = (goede)morgen.

Kuka sinä olet?
Minä olen Sharon.

Kiittos = Thank you

Kippis = Proost

Dit lijkt heel makkelijk, maar dat is het niet:

Ymmärrättekö = do you understand?

Dat is al moeilijker he;)

Maar na al die inspanning konden we lekker ontspannen in de sauna. Typisch Fins is om na de sauna in the lake te springen, dus ook dat hebben wij gedaan.

Zo het dit was een lang verhaal, maar ik heb ook veel meegemaakt deze dagen, zoveel leuke mensen ontmoet van verschillende landen. Het is echt heel gezellig.

Nou ga ik naar bed want het is alweer naar laat, ik ben nog zo moe van het weekend en moet morgen weer vroeg op.

moimoi

  • 19 Augustus 2014 - 23:29

    Peter En Ellen:

    Ha Sharon! Dat klinkt goed!! We hopen dat je het naar je zin hebt; genieten, feesten en Fins leren (en studeren natuurlijk;)!) Wij gaan je blog volgen. Xxx

  • 20 Augustus 2014 - 09:33

    Marrit:

    Pff.. ziet er lastig uit dat Fins! Maarre, leuk zo die verslagen.. ik ga ze volgen! Veel plezier nog daar, maar dat zal wel lukken! X

  • 21 Augustus 2014 - 19:29

    Mieke Maas:

    Hoi Sharon,
    Leuk dat je een blog bijhoudt, dan kunnen we je een beetje volgen. En dat ga ik zeker doen. Ik lees het al: het is leuk maar druk. Veel succes en plezier daar.
    Groetjes, ook van Piet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 4974

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 December 2014

Exchange to Finland

Landen bezocht: