Lahti - Reisverslag uit Lahti, Finland van Sharon Ven - WaarBenJij.nu Lahti - Reisverslag uit Lahti, Finland van Sharon Ven - WaarBenJij.nu

Lahti

Blijf op de hoogte en volg Sharon

01 September 2014 | Finland, Lahti

Hee,

Vandaag probeer ik mijn verslag een beetje korter te houden en ook laat ik de Finse woorden weg. Want ja mijn examen is voorbij en ik heb zelfs een 9 gescored:D. Gelukkig hadden de meeste een voldoende en veel hadden een 9 of zelfs een 10. Zelfs de Fransen die er in de les niks van snapte.

Vorige week zijn we naar de skischans geweest. In het museum kregen we een kleine rondleiding. Ze vertelde dat de Finnen heel vroegen hun ski's gebruikte om zich in de koude winters te kunnen jagen en dergelijke. De stokken die nu gebruikt worden, hadden ze toen maar één en aan de andere kant van de stok zat een speer om te jagen. Verder was het museum niet zo boeiend. Er was een simulator waar we konden proberen te ski jumpen. Ook stonden er andere apparaten/games om uit te proberen. Daarna gingen we naar de Ski jump tower en konden we over Lahti en het meer kijken. Was echt heel mooi!! We zaten ook heel hoog! (zie foto's)

Donderdag was het Fins koken geannuleerd omdat de leraar ziek was. Toen hebben we niet veel meer gedaan al geshopt.

Een paar creatieve mannen hier in de flat organiseerde vrijdagavond een feest. In de kelder hebben we een soort garage waar fietsen staan etc. Deze kelder hadden ze helemaal leeg gehaald, en aangekleed met pallets, oude willen, hout en discolampen. Ook hadden ze muziek geïnstalleerd. Het was een heel mooi aangekleed!!(zie foto's) en ook een gezellig feest. Je hoort wel dat er elk week een feestje georganiseerd word:)

Zaterdag zijn we met een aantal meiden naar Helsinki geweest. Daar hebben we een hele mooie kathedraal bezocht en de grootste kerk (was ook heel mooi) en de haven. In de haven stond "menneke pis". Of ja menneke het was een hele vent! (foto's) Daarna zijn we gaan shoppen, maar ik heb niks gekocht:D

Zondag heb ik een lekker ontspannen dagje gehad. Ben eerst een stukje gaan lopen. Kwam in de haven terecht waar het kermis was. Daarna ben ik lekker de sauna in gegaan om op te warmen want het was een hele koude dag.

Vandaag zijn we naar een 2e hands winkel geweest. Heb ik een mooie klok gekocht om mijn kamer een beetje op te fleuren:D. Daarna hebben we een film gekeken met de dames:D

En nou ga ik snel naar buiten want de star sky is blijkbaar heel mooi nu....

See you

(Toch weer een redelijk lang verhaal, maar wil alles met jullie delen xD)

xx

  • 02 September 2014 - 12:26

    Johan Broos:

    Hallo Sharon,

    Kreeg dit webadres door van Feli. Leuk om te lezen hoe het je vergaat in Lahti. Maak er een fantastische tijd van & ik blijf de verhalen over je belevenissen in het Finse land graag lezen.

    Groetjes,

    Johan

  • 02 September 2014 - 23:35

    Anita Jacobs:

    Leuk Sharon ! En nog gefeliciteerd met je 9. Goed hoor, lijkt me kei moeilijk.
    Als ik het zo lees, heb je een mooie tijd in Lahti. Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 4972

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 December 2014

Exchange to Finland

Landen bezocht: